30 Juli

Hjälp vad alla är duktiga paritt uppdatera! Jag känner mig väldigt kass! Men jag har ju en bra ursäkt. Paris vvarianten fantastiskt. På söndagen tog vi oss till Sacre Cæur och Montmartre, sedan åt vi macaroons på Ladurée och åt på en fransk restaurang. Det var väldigt trevligt helt enkelt! Igår spenderade vi hela dagen på ett tåg, närmre bestämt 13h! Nu är vi i Nice och har spenderat förmiddagen på stranden, nu ska vi bara duscha och förbereda oss lite innan vi tar en sväng på stan! Bilder kommer givetvis så fort jag har tid!

28 Juli

Resans början, färjan Helsingborg-Helsingör
Världens minsta sexbäddskupé!
Amsterdam!
På lappen på fönstret står det: "Do not park your bike here, it will be removed" hmm....
Holländska ostar och amsterdamska hus
Jag och Frida
Hus vid en kanal
Frida och Emma
Och denna bild får avsluta vår Amsterdam-tur!

27 Juli

Ja, alltså... Tåget till Paris igår tog två timmar längre än vad det borde ha gjort på grund av elektriska fel eller något! Men fram kom vi i alla fall. När vi väl var framme beslutade vi oss för att ta en promenad till hotellet. När vi hade gått i ca två timmar bestämde vi oss för att vi hade fått nog och att vi skulle ta en taxi den sista biten, så vi haffade en taxi och tydligen så låg hotellet vid det tillfället bara 550 m bort! Sämja, vid 23 så var vi framme och incheckade på rummet! Imorse gick vi upp runt nio, köpte biljetter till metron och sedan dess har bi hunnit med massor! Notre Dame, Louvren, Eiffeltornet, Triumfbågen, Champs Elysées, inköp av ett par nya sandaler och intag av mat och glass! Nu är vi nöjda och tackar för idag helt enkelt!

26 Juli

Hmm okej, det verkar inte som att jag kan ladda upp bilder för tillfället, å det kommer en annan gång! Nu har vi i alla fall varit i Amsterdam och just nu så väntar vi på tåget som ska ta oss till Paris. Alla våra fördomar infriandes. Coffeshops i varje hus och Red Light District var precis som det beskrevs. Det blev dock inga Coffeeshops för vår del, det kändes inte helt rätt ;) Men i övrigt var det en trevlig stad. Vi bodde centralt på "Hotel Jimmy", vilket inte var vår ursprungliga plan. När vi kom till vårt egentliga hotell/hostel så såg det väldigt suspekt ut och luktade ungefär som en Coffeeshop, så vi bestämde oss snabbt för att det inte var något för oss, vilket nog var ett smart val! Vi har under vår vistelse här hunnit se allt vi ville se. Vi gick inte in i Anne Franks hus, men vi såg det från utsidan! Kan säga att kön in var längre än den in till Ullared ;) Som sagt så bär det av till Paris nu och det ska bli väldigt spännande. Bilderna från Amsterdam får ni så fort jag kan ladda upp dem!

24 Juli

Nu är jag på väg mina vänner! Tänkte se några avsnitt av Castle här på bussen, min nya hang-upserie!

Okej, idag är det den stora dagen! Om ca två timmar åker jag ner till Helsingborg för att därifrån ge mig ut i övriga Europa! Det ska bli kul, spännande men samtidigt också lite läskigt. Jag vet itne riktigt vad som väntar mig, men jag vet att det kommer bli en fantstisk resa hur det än blir. Nu ska jag se till att jag har med mig allt. Som tidigare sagt så kommer inte datorn att få följa med, men min iPad och min kamera kommer vara med varenda steg på resan och så fort jag har internet så kommer jag att updatera och bombardera er med bilder och ord!

23 Juli

AAAAHH!! Imorgon bär det av! Har inte riktigt insett det än då allt med planering och så vidare har gått så väldigt fort. Detta ska bli väldigt spännande. Har fått en miljon fingervisningar och varningar från familj och vänner, men jag tror nog att jag ska klara mig! Hoppas jag i alla fall. Packat har jag inte gjort än, så jag ska snart sätta fart med det Tänk om man glömmer något? Aja, då får man väl köpa det på plats tänker jag!

22 Juli

Haha! Älskar Photobooth!

Då var det måndag igen. Förra veckan var lång på Gothia och gårdagen ska vi inte ens prata om! Pust! Nu tänker man att man aldrig någonsin vill göra det igen! Men så kommer man stå där nästa år och ställa sig frågan varför man inte skulle göra det. Jag var helt slut när jag kom hem igår, jag somnade vid 22 och vaknade tolv timmar senare, välbehövlig sömn helt enkelt! Idag ska jag ner till stan och fika med en vän, det blir det sista tillfället vi hinner innan det bär av på tågluff på onsdag. Efter fikan måste jag köpa de sista nödvändigheterna inför resan. Ryggsäcken jag fick låna var givetvis för liten, så det blir till att akutköpa en ny!

20 Juli

Nu har alla lag utom två åkt och det är så lugnt och skönt! Ingen som frågar om nyckel, inga bollar på fönsterna, inget skrik och inget spring hehe! Det sista laget skulle väl åka sen runt midnatt, men jag ska hem en sväng till katten och sen sover jag här en sista natt! Hjälp vad det ska bli skönt att komma hem och sova i sin egen säng! Jag är helt utmattad! Att lägga sig 01 och gå upp vid 06 och däremellan bli väckt av andra tre gånger är väldigt energiutömmande. Visst har det varit väldgt skoj att träffa nya människor och att vara här, men nu ska det bli skönt att komma hem!

19 Juli

God morgon mina vänner! Jag ber om ursäkt för lite trkig uppdatering denna veckan. Men bokrecensioner är väl kul det också? ;) Tiden flyter på här på Gothia, dagarna går långsamt och ibland vill man bara att det ska ta slut. Det är kul att träffa alla människor och så, men sömnbristen gör det faktiskt ganska jobbigt! Men nu är det två dagar kvar innan det är över och det är ju bara 6 dagar kvar till tågluffen! Lite ångestfyllt är det att det börjar närma sig! Men det ska bli väldigt kul!